Nike se spojila s Robloxem a vytvořila virtuální svět Nikeland

Společnost, původem z oregonského Beavertonu, ve čtvrtek oznámila, že ve spolupráci s Robloxem vytváří na online herní platformě Roblox virtuální svět pod názvem Nikeland.

Společnost, původem z oregonského Beavertonu, ve čtvrtek oznámila, že ve spolupráci s Robloxem vytváří na online herní platformě Roblox virtuální svět pod názvem Nikeland. 

Společnost časem plánuje integrovat herní momenty, které napodobují světové sportovní události, například fotbalová událost během mistrovství světa ve fotbale nebo vlajkový fotbalový zápas během Super Bowlu. Nike dále uvedla, že bude virtuální svět nadále aktualizovat a plánuje do něj zahrnout i sportovce. Lidé, kteří mají akcelerometry ve svých mobilních telefonech budou moci využívat pohyby v reálném světě k napájení své online hry. To znamená, že mohou například vyskočit a to se předvede do virtuálního světa a umocní tak zážitek. Uživatelé budou moci také vstoupit do showroomu a obléknout svého avatara do všeho, co Nike nabízí, a tak si prohlédnout nejnovější nabídku produktů společnosti. Tím by také mohla upoutat na budoucí produkty, nebo umožnit i dětem podílet se na spoluvytváření předmětů. 

Vzhledem k tomu, že se metaverze dostala do popředí, vidí společnost hodnotu v tom, že dokáže navázat kontakt s novou generací sportovců a tím je přimět, aby si značku oblíbili, což se nakonec může projevit v reálném prodeji. Analytik Sam Poser, který působí ve společnosti Williams Trading řekl, že vidí úspěch Nikelandu nejen jako způsob, jak brzy značku představit dětem, ale také kvůli informacím a využití jako testovacího prostoru pro značku. Představuje si, že Nike ji využije jako způsob, jak vyzkoušet nové produkty a tím zjistí, co se uchytí. 

"Pokud vědí, že to na Nikelandu nosí mnoho dětí, přijdou s tím pak i ve fyzickém světě" dodal Poser. Nejedná se o první spolupráci Nike s Robloxem, již v roce 2019 spolupracovali na akci Nike Air Max Day. 

Společnost Nike se na metaverzi připravuje v tichosti, již podala mnoho ochranných známek, které naznačují její záměr vyrábět a prodávat virtuální tenisky a oblečení se značkou Nike. Tento krok společnosti by nemělo být žádným překvapením. Generální ředitel John Danahoe, dříve působil jako šéf společnosti eBAy a Servicenow, byl loni přiveden s úkolem transformovat společnost. Mnozí měli očekávání, že využije svých technologických kořenů. 

Nike v uplynulém roce pocítil dopady komplikací v dodavatelském řetězci způsobené pandemií, digitální technologie byly pro společnost i nadále hlavním bodem v souvislosti se změnou spotřebitelských návyků. 

"Digitální technologie se stále více stávají součástí nákupní cesty každého z nás a nyní máme dobrou finanční pozici k tomu, abychom do fiskálního roku 2025 dosáhli naši vizi digitálního byznysu vlastněného ze 40%," řekl finanční ředitel Nike Matt Friend.

Zdroje: cnbc.com, freepik.com

Nejnovější články