Autor: Petr Jůn

Platforma eToro spouští fond NFT v hodnotě 20 milionů dolarů

Obchodní platforma eToro představila fond v hodnotě 20 milionů dolarů, jehož cílem je nákup NFT a posílení tvůrců.

Obchodní platforma eToro představila fond v hodnotě 20 milionů dolarů, jehož cílem je nákup NFT a posílení tvůrců. Firma oznámila jeho spuštění ve čtvrtek v muzeu současného umění The Bass v Miami.

Fond obchodní platformy je součástí nové iniciativy nazvané eToro.art, jejímž cílem je podporovat tvůrce a značky NFT.

Guy Hirsch, výkonný ředitel společnosti eToro v USA, uvedl, že nový fond představuje začátek rozsáhlejší strategie společnosti v oblasti NFT, která bude nakonec nabízet množství služeb umožňujících investorům účastnit se rozvíjející se ekonomiky.

NFT neboli nezaměnitelné tokeny jsou digitální aktiva, která představují objekty reálného světa - například umění, hudbu, nemovitosti a další - a nelze je replikovat.

"Dříve, v případě bitcoinu a etheru, jste měli pouze takové společnosti, jako je Goldman Sachs nebo podobní tradiční finanční hráči, kteří se účastnili nebo chtěli expandovat do krypto," řekl Hirsch pro CNBC. "Díky NFT se účastníkem tohoto trhu stává v podstatě každá potenciální značka."

V rámci své nové iniciativy eToro představilo svou sbírku digitálního umění, která zahrnuje známé projekty, včetně Bored Ape Yacht Club, CryptoPunks a World of Women. Dále eToro plánuje vyčlenit 10 milionů dolarů na podporu začínajících tvůrců a značek při uvádění jejich nových NFT projektů na trh v tomto roce.

Digitální umění je jen jedním z případů využití NFT. Hirsch uvedl, že eToro plánuje přidat funkce, které zákazníkům umožní vystavit se případům použití mimo digitální umění.

Jen v posledních několika měsících zavedly NFT do svých marketingových iniciativ velké značky ze všech odvětví, včetně Coca-Coly, McDonald's, Nike, Gucci, Národní fotbalové ligy a dalších.

"Každá značka se v tom může zdokonalit a vytvořit nějaký druh NFT, který představuje vlastnický podíl na části značky," dodal Hirsch.

Investoři se snaží vidět v digitálním umění hodnotu a jsou zmateni velkými prodeji, jako je například dílo Beeple, které se v Christie's prodalo za 69 milionů dolarů.

Zjišťování cen digitálního umění a znalost toho, co kupovat, jsou stále velkými otazníky, ale odvětví na tom pracuje, řekl Hirsch. Dnes investoři obvykle používají tzv. minimální cenu, tedy minimální částku, za kterou lze předmět ze sbírky koupit.

"Musí to být sofistikovanější," řekl Hirsch. "Vidíme, že se objeví nové služby, které se budou podobat procesu oceňování tradičního umění. Do roka či dvou budeme mít služby třetích stran, které budou oceňovat jednotlivé kusy a poskytnou vám přibližnou cenu toho, co se chystáte koupit nebo co vlastníte, způsobem, na kterém by se účastníci trhu dohodli."

Umění bylo po desetiletí silnou třídou aktiv, ale pouze pro superbohaté, poznamenal Hirsch. EToro se snaží spojit jak nové umělce, tak nové investory a pomoci oběma budovat jejich bohatství tímto novým způsobem.

NFT z některých "blue-chip" projektů ve sbírce eToro se již prodávají minimálně za stovky tisíc dolarů na OpenSea, největším trhu s NFT. To je pro menší investory těžko dostupné, ale společnost očekává, že mnoho méně známých digitálních umělců, jejichž díla pomůže uvést na trh, nebude mít takovou cenu jako Bored Ape - populární kolekce, která láká kupce z řad celebrit.

"Když tito umělci vytvoří kolekci nebo NFT drop, cena u nich bude poměrně nízká," řekl Hirsch. "Lidé by se mohli zapojit, a pokud je komunita silná a umění slibné, jeho hodnota se zvýší, ale vstupní bod by byl stále přístupný běžnému investorovi."

"Některé z nich snad dosáhnou statusu Bored Ape," dodal. "Nakonec z toho, podobně jako z Nudných opic, vznikne spousta nových milionářů, spousta nového bohatství pro lidi, kteří ho dříve neměli."

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články