Plechovka Coca-Coly za 13 eur? Ceny na jednom z nejoblíbenějších evropských ostrovů rostou

Foto: Unsplash

Plechovka Coca-Coly za 13 eur? Ceny na jednom z nejoblíbenějších evropských ostrovů rostou

V jedné přímořské restauraci si za hamburger účtují 30 eur.

Velké lehátko v luxusním plážovém klubu může v srpnu stát 500 eur.

A stůl ve "VIP" nočním klubu se může vyšplhat na tisíce.

Ačkoli je Španělsko obecně považováno za cenově dostupnou destinaci, španělský ostrov Ibiza je již dlouho známý jako místo pro život na vysoké noze.

"Ceny jsou hloupé," uvedl Ben Pundole, konzultant luxusních hotelů a dlouholetý návštěvník Ibizy, v e-mailu pro CNBC. "Po 23 letech strávených v New Yorku to mohu přirovnat pouze k Hamptons na vrcholu sezóny."

Přesto návštěvníci Ibizy rádi utrácejí velké částky, řekl Pundole.

"Ibiza je velmi drahá, vždycky byla drahá," řekl. "Ale lidé jsou ochotni platit."

Zatímco hippies přitahovaly v 60. letech minulého století na Ibizu pověstné "magnetické" vibrace, byl to pravděpodobně britsko-australský Tony Pike, kdo v roce 1980 otevřel hotel Pikes, dnes známý jako Pikes Ibiza, a tím ostrov dostal na mapu. Tento malý hotel proměnil 500 let staré sídlo v kopcích v ráj večírků.

V hotelu bydleli Pikeovi bohatí a slavní přátelé, například Freddie Mercury, George Michael a Kylie Minogue, a stále je to místo, které přitahuje davy lidí do svých pokojů, restaurace a na taneční parket.

V 80. letech vznikly také kluby jako Amnesia, Space (nyní sídlo Hi Ibiza) a Pacha, kde se v současné době platí 13 eur za běžnou plechovku Coca-Coly. Od té doby se otevřely další kluby, včetně klubu Ushuaia, který Mezinárodní asociace pro noční život v roce 2019 označila za třetí nejlepší klub na světě.

Restaurace, kluby, pronájmy rekreačních objektů a taxislužby letos výrazně zvýšily ceny, uvedl Pundole.

"Je to ostrov, je to sezónní, podniky dohánějí dva roky ztracených příjmů, jsou tu problémy s dodavatelským řetězcem a poptávka je obrovská," řekl.

Podle španělského Národního statistického úřadu se počet turistů, kteří v květnu navštívili Baleárské ostrovy, zvýšil meziročně o 300 %.

Pověst Ibizy jako luxusní destinace se vyvíjela několik desetiletí, říká Carolyn Addisonová, vedoucí produktového oddělení společnosti Black Tomato, která se specializuje na luxusní zájezdy. "Je to takový... zavedený půvab. Nabízí se zde tedy mnoho drahých věcí,".

"Museli bychom to vysledovat až do 60. let, kdy se vyplavila taková ta ... hippie parta," řekla. "Jakmile tento dav možná zestárl, zbohatl a získal větší postavení, definoval ostrov novým způsobem."

Šestidenní výlet organizovaný společností Black Tomato začíná přibližně na 6 100 librách na osobu, včetně ubytování, snídaně a jednodenního pronájmu soukromé jachty (cena nezahrnuje letenky).

Ostrov je oblíbený u luxusních cestovatelů, kteří chtějí kombinaci "krásné přírody, kvalitních restaurací a barů, elegantních nákupů a rušného nočního života".

"Nabízí také krásné prostory, kde si hosté mohou najít klidná zákoutí a uniknout davu," řekl. "Pro lidi, kteří hledají tyto zážitky, představuje hodnotu za peníze."

Podle spoluzakladatelky společnosti A.M.A Selections, která zahájila provoz v červnu, se průměrná cena desetidenního pobytu ve vile na Ibize pohybuje kolem 26 500 eur. Většina klientů si k tomu přidává služby, jako je například pop-up kino - jehož cena začíná na 500 eurech za projekci - a také soukromé kuchaře, lekce jógy a lázeňské procedury.

"Po desetiletí přitahovala kultovní jména hudebního průmyslu a vytvářela elitní a extravagantní zábavní scénu... V posledních letech se na Ibize otevírá stále více světových lídrů v oblasti luxusního pohostinství, což jí dává status světové třídy, která je schopna dosáhnout vysokých cen," dodala.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash

Podobné články