Společnost Google zavádí v systému Android podobné změny ochrany osobních údajů, jaké provedla společnost Apple v iPhonu a které stály Facebook miliardy dolarů.

Foto: Unsplash

Společnost Google zavádí v systému Android podobné změny ochrany osobních údajů, jaké provedla společnost Apple v iPhonu a které stály Facebook miliardy dolarů.

V dubnu 2021 umožnila společnost Apple uživatelům iPhonu vybrat si, které aplikace mohou sledovat jejich chování v jiných aplikacích. Výsledkem bylo, že naprostá většina uživatelů se z této možnosti odhlásila.

Nyní Google následuje Apple a zavádí změny v ochraně soukromí při sledování reklam v systému Android.

"Dnes oznamujeme několikaletou iniciativu, jejímž cílem je představit nová, soukromější reklamní řešení," napsal viceprezident pro správu produktů Androidu Anthony Chavez v příspěvku na blogu zveřejněném ve středu ráno.

Změny ochrany osobních údajů v systému Android, stejně jako u společnosti Apple, "omezí sdílení uživatelských dat s třetími stranami a budou fungovat bez identifikátorů napříč aplikacemi," uvedl Chavez.

Podle jeho slov se změny plně zavedou až "za dva roky", zatímco Google bude na jejich implementaci spolupracovat s partnery.

Až vstoupí v platnost, bude mít pravděpodobně zásadní dopad na hospodářské výsledky podniků založených na reklamě, jako je mateřská společnost Facebooku Meta. Poté, co společnost Apple tuto změnu provedla, první zprávy ukázaly, že více než 95 % uživatelů iPhonů, kteří si aktualizaci stáhli, se ze sledování reklam odhlásilo.

Společnost Meta uvedla, že v letošním roce přijde o 10 miliard dolarů kvůli malé, ale výrazné změně provedené společností Apple.

Je to proto, že hlavním zdrojem příjmů společnosti Meta je její reklamní byznys, který je postaven na obrovské databázi informací o uživatelích, jež má k dispozici díky provozování některých z největších světových sítí. sociálních platforem: Facebook, Instagram a WhatsApp.

Kromě sledování reklamy v chytrých telefonech čelí společnost Meta dalším velkým výzvám, které ohrožují její hospodářské výsledky: V uplynulém čtvrtletí Facebook poprvé v historii vykázal pokles počtu uživatelů a akcie společnosti Meta tak utrpěly velký propad - během jediného dne se propadly o téměř 100 dolarů na akcii, což fakticky vymazalo tržní hodnotu 230 miliard dolarů.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash

Podobné články