Autor: Petr Jůn

Společnost Shopify posiluje expanzi v Číně díky spojení s gigantem v oblasti elektronického obchodu

Společnost Shopify uzavřela partnerství s čínským gigantem v oblasti elektronického obchodu JD.com, aby pomohla americkým obchodníkům prodávat své zboží v druhé největší ekonomice světa.

Společnost Shopify uzavřela partnerství s čínským gigantem v oblasti elektronického obchodu JD.com, aby pomohla americkým obchodníkům prodávat své zboží v druhé největší ekonomice světa.

Tato dohoda představuje významný krok v expanzi společnosti Shopify do Číny a je dalším krokem v úsilí společnosti JD o internacionalizaci.

Společnost JD uvedla, že otevře "zrychlený kanál" pro značky na Shopify, aby mohly začít prodávat prostřednictvím jejího přeshraničního elektronického obchodu v Číně. Obchodníci mohou založit obchod během tří až čtyř týdnů namísto obvyklých 12 měsíců, které zahraničním značkám trvá, než začnou prodávat v Číně, uvedla společnost JD.

JD se postará o přepočet cen i o logistiku z USA do Číny. Společnost JD má vlastní logistické oddělení s rozsáhlou sítí doručovatelů a skladů, což považuje za konkurenční výhodu oproti svému rivalovi Alibaba.

Shopify a JD budou také "spolupracovat na zjednodušení přístupu a dodržování předpisů pro čínské značky a obchodníky, kteří chtějí oslovit spotřebitele na západních trzích," uvedly.

Společnost Shopify se na čínský trh vrhla již dříve. V roce 2020 začala společnost umožňovat obchodníkům přijímat platby prostřednictvím Alipay, jedné ze dvou populárních čínských digitálních peněženek. Alipay provozuje přidružená společnost Alibaba Ant Group.

Spojení s JD je však zatím jejím nejvýznamnějším počinem, protože čínský gigant v oblasti elektronického obchodování má ročně více než 550 milionů aktivních zákazníků.

Pro JD může uvedení více zahraničních značek a produktů na její platformu pomoci odlišit se od konkurenční Alibaby.

Zároveň to však podporuje mezinárodní aktivity JD, na které se společnost zaměřuje. Minulý týden společnost JD otevřela své první fyzické maloobchodní prodejny v Evropě.

Čínská vláda si mezitím stanovila cíl zvýšit v letech 2021-2025 národní maloobchodní prodej online o přibližně 44 %. Společnosti JD a Alibaba budou klíčovou součástí tohoto úsilí.

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články