Společnost Walmart představila plány na vysoce automatizovaná a rychlejší centra pro doručování zboží v rámci své poslední snahy vyrovnat se společnosti Amazon

Společnost Walmart má v plánu představit čtyři "nové generace" center pro plnění objednávek, přičemž první z nich bude otevřeno letos v létě v Jolietu ve státě Illinois.

Společnost Walmart má v plánu představit čtyři "nové generace" center pro plnění objednávek, přičemž první z nich bude otevřeno letos v létě v Jolietu ve státě Illinois.

David Guggina, senior viceprezident společnosti Walmart pro automatizaci a inovace, ve svém blogu napsal, že "FC budou první svého druhu pro společnost Walmart, které využívají výkonnou kombinaci lidí, robotiky a strojového učení, aby pro nás vytvořily zcela nový precedens v oblasti rychlosti plnění a zároveň pokračovaly ve vytváření pozitivního pracovního prostředí pro naše zaměstnance."

V nových centrech bude zaměstnáno více než 4 000 pracovníků, včetně "zcela nových technicky zaměřených" zaměstnanců, "jako jsou technici kontroly, analytici auditu kvality a manažeři toku".

Společnost Walmart má 31 zavedených center pro plnění e-commerce. Nová centra budou vybavena technologií od společnosti Knapp, která se zabývá inteligentním plněním. Knapp využívá robotiku a umělou inteligenci v logistickém prostředí. Guggina napsal, že společnost zaměstnává pouze čtyři nová fulfillmentová centra, protože se domnívá, že nové přírůstky "by samy o sobě mohly zajistit 75 % obyvatel USA dopravu do druhého nebo třetího dne u milionů položek". Zbývající tři místa maloobchodní prodejce nezveřejnil.

Tato centra budou využívat patentovaný proces přijímání a vykládání beden se zbožím od prodejců a dodavatelů. Po otevření beden pracovníci naplní přepravky jednotlivými položkami. Kyvadlová doprava přepraví přepravky do masivního automatizovaného skladovacího systému, kde se umístí na jedno z milionů určených míst.

Tento proces je ve srovnání s provozem současných plnících center společnosti Walmart vysoce automatizovaný. Tato nová centra jsou také navržena tak, aby maximalizovala využití prostor fulfillment-center pro větší skladování. Kdykoli si zákazník zakoupí jednotlivé zboží, systém se pustí do "načítání jeho položek a převážení potřebných přepravek ke spolupracovníkovi na vychystávací stanici". Pracovníci zabalí objednávky do krabic a poté je připraví k odeslání.

Společnost Walmart dlouho zdůrazňovala, že její rozsáhlá plocha je přínosem pro její strategii online plnění. Nová řada center pro plnění zboží by však mohla být vnímána také jako odpověď na nadvládu společnosti Amazon v oblasti elektronického obchodování. Již v roce 2021 Amazon předstihl Walmart na pozici největšího maloobchodního prodejce v USA. Zdvojnásobením své strategie plnění zboží pomocí nových technologií Walmart možná podniká krok, kterým chce svému rivalovi ze Seattlu vrátit úder.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články