Společnost Zoom překonává odhady analytiků

Foto: Freepik

Společnost Zoom překonává odhady analytiků

Zoom je americká společnost, která byla založena v roce 2011 v Kalifornii. Společnost Zoom se zabývá propojováním lidí pomocí například chatů, videomeetingů v digitálním světě. V současné době společnost Zoom překonává odhady analytiků za čtvrtletí a výsledky společnosti jsou lepší, než jaká byla očekávání. Společnost během čtvrtletí odvolala plánovanou akvizici Five9 za 14,7 miliardy dolarů. Společnost 22. listopadu vykázala lepší než očekávané čtvrtletní zisky a zároveň informovala své investory o možném zpomalení tržeb ve videchatové společnosti z hlediska průběhu pandemie.

Zoom v číslech

Zisk společnosti je 1,11 USD na akcii. Očekávané tržby analytiků podle Refinitivu byly 1,02 miliardy USD. Hodnota reálných tržeb zatím dosáhla 1,05 miliardy USD. Tržby se ve čtvrtletí, které skončilo 31. října, zvýšily o 35 % oproti předchozímu roku, což je zpomalení z 54 % růstu v předchozím období. Čistý zisk podle prohlášení vyskočil o 71 % na 340,3 milionu USD.

Pro čtvrté fiskální čtvrtletí Zoom předpověděl upravený zisk ve výši 1,06 až 1,07 USD na akcii při tržbách 1,051 až 1,053 miliardy USD, což znamená 19 % růst. Analytici dotazovaní společností Refinitiv očekávali upravený zisk na akcii 1,05 USD a tržby 1,02 miliardy USD.

Loňský rok a expanze v pandemii

Akcie společnosti Zoom se v loňském roce rychle posunuly výše, protože společnost expandovala. Miliony lidí přijaly software videochatové společnosti, aby mohly na dálku navštěvovat kurzy a setkávat se poté, co pandemie koronaviru znemožnila osobní kontakt. Růst tržeb byl v posledním čtvrtletí, které skončilo v lednu, nad 300 %. Nyní společnost Zoom oznámila svůj nejpomalejší růst minimálně od roku 2018, před svou první veřejnou nabídkou v roce 2019.

Zákaznická základna

Zatímco společnost Zoom počítá se zpomalujícím růstem, protože v loňském roce nakoupilo jejich produkty tolik firem, společnost rozšiřuje její využití ve velkých organizacích. Videochatová společnost uvedla, že více než 2 500 zákazníků utratí více než 100 000 dolarů ročně, což je o 94 % více než ve stejném období předchozího roku.

Software společnosti Zoom Rooms se také těší růstu, protože organizace vybavují konferenční místnosti pro jednání s účastníky, kteří jsou online. Strategie konferenční místnosti nabyla své důležitosti, které napomohla pandemická doba. Okolnosti přinutili podniky, instituce i obyčejné lidi k rychlému přesunu do digitálního prostoru. Tato digitální progrese se navíc osvědčila a přispěla k efektivnosti, k úspoře času, ale i k úsporám nákladů, které by podniky, instituce i obyčejní lidé museli jinak vynaložit. Tato situace predikuje společnosti Zoom příznivé období pro spolupráci s jejími zákazníky i s výhledem dlouhodobého horizontu.

Během čtvrtletí společnost Zoom oznámila, že odvolala svůj plán na akvizici poskytovatele softwaru pro cloudová kontaktní centra Five9 za 14,7 miliardy dolarů. Při oznamování novinek společnost Zoom uvedla, že její vlastní software cloudového kontaktního centra bude spuštěn na začátku roku 2022. Zoom má nyní 5,4 miliardy USD v hotovosti, peněžních ekvivalentech a obchodovatelných cenných papírech.

Zdroje:

cnbc.com

zoom.us

Freepik

Podobné články