V prohlášení na svých webových stránkách se skupina zavázala, že turné po stadionu bude „co nejvíce udržitelné a nízkouhlíkové“.
Mimo jiné chce snížit spotřebu energie, snížit své přímé emise CO2 o 50% ve srovnání s předchozím turné a „rozsáhle recyklovat“.
I když se to může zdát ambiciózní, skupina souhlasí, že turné „bude mít menší uhlíkovou stopu“. Za tímto účelem se Coldplay zavázala „čerpat více CO2, než turné produkuje”.
Toho bude dosaženo podporou projektů zaměřených na oblasti jako obnovitelná energie, ochrana a regenerace půdy.Vysazeny budou také miliony stromů, včetně jednoho za každý lístek, který kapela prodá.
Pokud jde o napájení samotných koncertů, bude začleněna řada nových přírodu šetřících nápadů a technologií.
Patří sem: instalace solárních tašek v arénách; použití hydrogenovaného rostlinného oleje v autobusech a nákladních automobilech skupiny, je -li to možné; a instalace kinetické podlahy na stadionech a kolem nich.Tyto podlahy se zavádí proto: „aby pohyby fanoušků mohly být přeměněny na energii a pomohly pohánět show“. Skupina Coldplay navíc uvedla, že spolupracuje s německou automobilkou BMW na vývoji toho, co popsala jako „vůbec první mobilní dobíjecí show baterie“.
“I když se kapela snaží ukázat, že se snaží cestovat udržitelným způsobem, stále existují určité významné detaily trochu bránicí nám k dosažení tohoto cíle, jako je třeba létání mnoho tisíc kilometrů po celém světě, abychom mohli hrát show.” Vyjádřil se Chris Martin.
V rozhovoru pro BBC bylo hlavnímu zpěvákovi skupiny Coldplay Chrisu Martinovi řečeno, že když poprockové hvězdy hovořily o životním prostředí, „vždy se poukazovalo na pokrytectví, zvláště když používají soukromé tryskáče“. Zpěvák byl dotázán, zda je připraven na „nevyhnutelný odpor“.
"Vůbec mi nevadí žádná reakce," odpověděl Martin. "Snažíme se, jak nejlépe umíme, a samozřejmě to také nemáme úplně bezchybně.A lidé, kteří nám dávají feedback pro takové věci, pro létání ... mají pravdu, takže proti tomu nemáme žádný argument. “
Ekologická stopa letectví je významná. Podle Mezinárodní energetické agentury emise oxidu uhličitého z letectví „za poslední dvě desetiletí rychle stouply“. To, jak poznamenává, odpovídá „asi 2,8% globálních emisí CO2 ze spalování fosilních paliv. ”Jinde Světový fond na ochranu přírody popisuje letectví jako „jeden z nejrychleji rostoucích zdrojů emisí skleníkových plynů, které jsou hybnou silou globální změny klimatu“. Dodává, že letecká doprava je „v současné době nejvíce uhlíkově nejnáročnější činností, kterou může jednotlivec podniknout“.
Ve snaze omezit dopady svých letů na životní prostředí společnost Coldplay tvrdí, že pokud jde o „všechny lety, komerční a charterové“, zaplatí pak příplatek, aby mohlo „být používáno nebo dodáváno “ udržitelné letecké palivo.
Ve svém rozhovoru pro BBC Martin uznal, že ani toto není všelék. Při létání bylo stále zapotřebí mnoho kompenzací, „protože ani udržitelné letecké palivo zatím není dost dobré“.
Zdroje: cnbc.com
unsplash.com