Autor: Adam Spáčil

Technologičtí giganti jako Meta a Snap čelí "dokonalé bouři"

I po více než 50% poklesu od začátku roku by se podle zprávy společnosti Barclays mohly digitální reklamní platformy, jako jsou Meta, Snap a YouTube, dostat do ještě těžší situace.

I po více než 50% poklesu od začátku roku by se podle zprávy společnosti Barclays mohly digitální reklamní platformy, jako jsou Meta, Snap a YouTube, dostat do ještě těžší situace.

Společnost Wall Street uvedla, že v oblasti digitální reklamy nastala "dokonalá bouře", která by se mohla v nejbližší době projevit v omezeném růstu postižených společností.

Tato dokonalá bouře zahrnuje kombinaci tří faktorů, které zvyšují obavy společnosti Barclays ohledně reklamního prostoru. Podle Barclays mezi tyto faktory patří:

1. "Ve druhém čtvrtletí došlo k poklesu výdajů a konverzí v celém internetovém ekosystému (bez cestovního ruchu)."

2. "Vzestupná trajektorie nových vyzyvatelů, jako je TikTok a Apple, kteří přebírají podíl v době, kdy makro situace výrazně slábne."

3. "Zřejmá tvrdá srovnání, která jsou dobře zdokumentována."

"Domníváme se, že tento koktejl událostí pravděpodobně povede k nejnižšímu tempu růstu sektoru za poslední roky," uvedla Barclays a dodala, že současné ocenění tento scénář odráží jen částečně. Barclays pro letošní rok očekává 3% meziroční růst odvětví.

To je výrazné zpomalení oproti předchozím letům, kdy silné spotřebitelské návyky vedly k vysoké poptávce po různých reklamních řešeních. S rostoucími obavami z hospodářské recese se však tento několikaletý trend začíná zpomalovat.

Společnost Barclays očekává, že výsledky digitálních inzerentů ve druhém čtvrtletí budou mít tlumenou reakci investorů, a výrazně snížila cílovou cenu společností Meta, Snap, Alphabet a Pinterest.

"Je v roce 2022 dostatek výdajů na reklamu? Myslíme si, že ne," uvedla společnost Barclays a argumentovala silným růstem reklamního byznysu TikToku a Applu, které v roce 2022 získají 33 % z každého přírůstku reklamního dolaru.

Reklamní byznys společnosti Apple, který zahrnuje umístění reklamy v obchodě s aplikacemi, vzrostl na přibližně 7 miliard dolarů, zatímco TikTok podle poznámky letos zvýší své příjmy z reklamy ze 4 miliard dolarů na více než 12 miliard dolarů.

"Nabízí se otázka, kdo na tom prodělá. Myslíme si, že je to pravděpodobně 'každý', protože údaje o růstu společností Snap, Meta, YouTube a otevřeného webu již odrážejí některé z porážek," uvedla společnost Barclays.

Společnost Barclays snížila cílovou cenu pro společnosti Meta na 280 USD a Snap na 20 USD. Tyto úrovně představují pro akcie omezený růst a ani zdaleka se neblíží jejich vrcholům z roku 2021.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články