Technologie, hazard a alkohol pomohly NFL vydělat téměř 2 miliardy dolarů

Foto: Pixabay

Technologie, hazard a alkohol pomohly NFL vydělat téměř 2 miliardy dolarů

Dohody od sázkových firem a technologických společností pomohly NFL vylákat rekordních 1,8 miliardy dolarů ze sponzorských příjmů, uvedla pro CNBC poradenská společnost pro sportovní partnerství IEG.

Společnosti provozující sportovní hazardní hry, kasina a loterie zaznamenaly nejvýraznější nárůst sponzorských dohod NFL. DraftKings, FanDuel a Caesars se stali partnery sázkových kanceláří v roce 2021 poté, co společnosti uzavřely pětileté smlouvy v hodnotě těsně pod 1 miliardu dolarů dohromady. 

Partnerské smlouvy s NFL obvykle trvají tři až sedm let a stojí minimálně 10 milionů dolarů ročně pro menší společnosti. Významnější firmy mohou platit více než 200 milionů dolarů ročně.

Na druhém místě se umístily obchody s hazardními hrami a na třetím místě obchody s alkoholickými nápoji.

Loni v prosinci NFL obnovila svou smlouvu s Anheuser-Busch, která platí NFL více než 250 milionů dolarů ročně za pivo. Společnost ztratila kontrolu nad právy na tvrdý alkohol, což společnost Diageo převzalo za 30 milionů dolarů ročně.

NFL dala svá práva na víno a šampaňské do aukce, ale pro tuto kategorii dosud nenavázala partnerství.

NFL se zaměřuje na globální příjmy

Přestože se celkové příjmy ze sponzorství NFL výrazně zvýšily, většina tohoto růstu šla do sponzorství v celé lize, které vzrostlo o 23 %. Kluby NFL získaly meziročně pouze 4% dodatečné příjmy z poplatků za práva.

Aby se zvýšily toky příjmů pro kluby, NFL přebírá stránku z příručky Národní basketbalové asociace a umožňuje týmům využít mezinárodní trhy. Minulý měsíc NFL povolila 18 týmům prodávat své duševní vlastnictví na 26 územích, včetně Kanady, Německa, Mexika a Spojeného království.

Ale může chvíli trvat, než týmy uvidí skutečnou trakci v tomto oddělení.

Není pochyb o tom, že NFL je doma dominantní, ale americký fotbal není v zámoří tak velkým lákadlem jako NBA. Navíc Kanada a Austrálie už mají zavedené fotbalové ligy, takže NFL má vážnou konkurenci.

Čekaní na krypto partnery

Loni v říjnu na setkání vlastníků NFL v New Yorku představitelé řekli CNBC, že transakce související s kryptoměnami se stále zkoumají.

Zatímco NFL vyčkává u krypto obchodů, společnosti nalévají miliony do NBA.

Kromě dohody FTX-Warriors se kryptoplatforma Coinbase dohodla na dohodě s NBA v hodnotě 192 milionů dolarů během čtyř let. Na týmové úrovni Los Angeles Lakers uzavřeli smlouvu na práva na pojmenování v hodnotě 700 milionů dolarů s Crypto.com. 

Zdroje: cnbc.com, Pixabay

 

Podobné články