Tencent vypíná svého konkurenta Twitch několik měsíců poté, co Čína zablokovala klíčovou herní fúzi v hodnotě 6 miliard dolarů

Společnost Tencent ukončuje provoz své platformy pro streamování videoher několik měsíců poté, co Peking zastavil velkou fúzi, která by z čínského internetového giganta udělala významného hráče v této oblasti.

Společnost Tencent ukončuje provoz své platformy pro streamování videoher několik měsíců poté, co Peking zastavil velkou fúzi, která by z čínského internetového giganta udělala významného hráče v této oblasti.

Společnost Tencent uvedla, že služba Penguin Esports bude od 7. června ukončena s odkazem na změnu obchodní strategie.

Stejně jako Twitch i Penguin Esports hostí živé přenosy profesionálních herních turnajů a dalšího obsahu souvisejícího s videohrami. Společnost Tencent je jedním z největších světových hráčů v oblasti online her a agresivně se snaží proniknout do oblasti profesionálních her, známých také jako e-sporty, a získat tak nový zdroj příjmů.

Nejnovější krok je ranou pro tyto ambice a přichází několik měsíců poté, co čínské regulační orgány zablokovaly klíčovou fúzi, která by z Tencentu udělala jednoho z největších světových hráčů na poli streamování her.

V roce 2020 společnost Tencent navrhla sloučení společností Huya a DouYu, dvou společností zabývajících se živým streamováním her, v nichž měla významný podíl. To by v té době ocenilo novou společnost na přibližně 6 miliard dolarů a Tencent plánoval pod sloučený subjekt přesunout svou značku Penguin Esports.

V loňském roce však čínské regulační orgány dohodu zablokovaly kvůli obavám z porušení antimonopolních pravidel.

Společnost Tencent oznámila, že od čtvrtka zastaví registraci nových uživatelů na webu Penguin Esports. Dne 7. června bude aplikace odstraněna z obchodů s aplikacemi a její servery přestanou fungovat.

Společnost Tencent nadále investuje do oblastí, jako jsou elektronické sporty, ale regulační orgány v Číně také zpřísnily herní předpisy, aby ochránily závislost mladších uživatelů, včetně zkrácení doby, po kterou mohou děti mladší 18 let hrát online, a zmrazení schvalování nových titulů.

To má vliv na společnost Tencent, která ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku vykázala nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb v historii.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Nejnovější články