Autor: Adam Spáčil

TikTok otevírá 300 restaurací, které budou v USA nabízet některé z jeho nejvirálnějších trendů v oblasti jídla, jako jsou těstoviny s fetou a kukuřičná žebírka.

Pro zaryté gurmány, kteří si rádi prohlížejí videa s vařením na sociálních sítích, nabízí TikTok nový koncept restaurace s duchy, který vychází z jeho nejvirálnějších jídelních hitů.

Pro zaryté gurmány, kteří si rádi prohlížejí videa s vařením na sociálních sítích, nabízí TikTok nový koncept restaurace s duchy, který vychází z jeho nejvirálnějších jídelních hitů.

Platforma pro sdílení videí v pátek oznámila, že ve spolupráci se společností Virtual Dining Concepts spustí od března 2022 řetězec rozvozových stravovacích služeb. Podnik s názvem "TikTok Kitchens" má svým fanouškům přinášet jídla známá z TikToku, a ne sloužit jako oficiální vstup do restaurací, uvedl mluvčí TikToku pro Insider.

V nabídce restaurace s tématikou sociálních médií budou jídla, která si uživatelé na této platformě oblíbili, včetně zapečených těstovin s fetou, hamburgerů, kukuřičných žeber a těstovinových chipsů. Podle tiskové zprávy společnosti se očekává, že se nabídka bude přizpůsobovat měnícím se trendům v oblasti jídla v aplikaci a bude aktualizována čtvrtletně.

Očekává se, že TikTok Kitchens zahájí provoz na 300 místech a bude fungovat v restauracích národních řetězců, jako jsou Buca di Beppo a Bertuccis. Tyto společnosti se připojí k populárnímu trendu kuchyní duchů, kdy restaurace obsluhují pouze objednávky na rozvoz nebo průjezd bez fyzické prodejny, který se stal velmi populární, když se během pandemie zvýšil počet dodávek jídla.

TikTok má v USA v průměru více než 130 milionů aktivních uživatelů měsíčně a v červenci překročil hranici tří miliard stažení po celém světě. #FoodTok - obsah související s jídlem na TikToku, včetně experimentování s recepty a kuchařskými hacky - je jedním z nejoblíbenějších zákoutí platformy, jejíž videa zaznamenala v prosinci více než 11,5 miliardy zhlédnutí, a TikTok se snaží využít tuto mezeru.

"Podívejte se, máte platformu s miliardou diváků měsíčně, kteří jsou neustále zapojeni, jak ukazují čísla," řekl agentuře Bloomberg prezident společnosti Virtual Dining Concepts Robert Earl. "Je to poprvé, co je tu taková značka - publikum čítající stovky milionů lidí."

Zákazníci si budou moci objednávat TikTok Kitchen prostřednictvím Grubhubu a ceny jídla budou "srovnatelné s ostatními značkami Virtual Dining Concept," dodal Earl. Pro srovnání, Earlův podnik MrBeast Burger s hvězdou YouTube MrBeast nabízí hamburgery za cenu od 6,99 USD.

Podle tiskové zprávy se mohou restaurace v celé zemi ucházet o status "partnera na trhu", což jim umožní hostit přípravu jídel pro objednávky TikTok Kitchen. Společnost Virtual Dining Concepts uvedla, že do konce roku 2022 chce mít otevřeno 1 000 provozoven.

Výtěžek z prodeje TikTok Kitchen půjde podle tiskové zprávy na podporu tvůrců, kteří inspirovali položky menu, a dalších tvůrců, kteří chtějí vytvářet nová jídla, ale společnosti neupřesnily, jak budou tyto peníze použity.

Jenni Häyrinen, finská umělkyně, která na začátku roku 2021 vytvořila na TikToku populární recept na zapečenou fetu, řekla deníku Insider, že je "nadšená a hrdá" na to, že se její originální pokrm objevil v nabídce TikTok Kitchen.

"Recept na zapečené těstoviny s fetou vznikl ve chvíli, kdy jsem potřebovala mít doma rychlý oběd," řekla. "Od té doby pomohl milionům lidí a teď je to ještě jednodušší."

Tvůrci, včetně Yumny Jawadové, blogerky, která na TikToku pomohla s trendem potravin, jako jsou zapečené těstoviny s fetou a těstovinové chipsy, řekla serveru Insider, že se těší na způsob, jakým toto úsilí podpoří tvůrce.

"Myslím, že je to skvělý koncept," řekl Jawad pro Insider. "Líbí se mi, že TikTok přináší více světla influencerům, jako jsem já, díky nimž se na tato trendová videa s jídlem dívá více lidí, kteří si recepty připravují."

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články