Úspěch série Squid Game dokazuje, že se vyplácí investovat do původních zahraničních projektů

Foto: Unsplash

Úspěch série Squid Game dokazuje, že se vyplácí investovat do původních zahraničních projektů

Úspěch streamovací služby Netflix s pořadem  „Squid Game“ přiměl ostatní prozkoumat mezinárodní produkci.Mezinárodní produkce je totiž obvykle mnohem levnější než ekvivalenty USA. Společnost Disney tento týden oznámila, že plánuje 27 nových televizních seriálů a filmů v asijsko -pacifickém regionu.

Ve streamovacích válkách značí úspěch jedné společnosti prohru konkurence.Uspěšná série “Squid Game“ společnosti Netflix je ale výjimkou.

Netflix má dosud největší úspěch se „Squid Game“, krvavou dystopickou jihokorejskou sérií, která vzala svět doslova útokem. Její úspěch se dá bez nadsázky stanovit jako virální. Více než 111 milionů diváků na celém světě již sledovalo alespoň dvě minuty pořadu.

Veleúspěšná série obvykle plodí konkurenční závist a úzkost. Avšak část konkurence Netflixu povzbuzuje úspěch „Squid Game“, protože to dále otevírá dveře produkci mimo USA a umožňuje mediálním společnostem ušetřit spoustu peněz, když se cizojazyčná televize stane součástí standardní zábavy nejen amerických diváků. Amazon, Apple, Disney, HBO Max, WarnerMedia, NBCUniversal, Lionsgate’s Starz a ViacomCBS hledají po celém světě nové televizní seriály, které upoutají pozornost světa.

Hollywoodská studia ušetří miliony dolarů tím, že místo hollywoodských hvězd najímají neamerické talenty, mají pak vyšší daňové úlevy a nemusí také plnit přísné americké odborové předpisy, řekl Ajay Mago, podnikový a technologický právník a vedoucí partner pro EM3.

"Různé země mají různé motivační balíčky," řekl Mago.  "Některé země vám poskytnou bezplatný marketing prostřednictvím vládních kanálů nebo podpory na festivalech."  Mohou vám dokonce poskytnout zdarma místní koproducenty. “

Určité země  Evropy, jako je například naše Česká republika,Maďarsko nebo Rakousko a Malta, či dokonce i Kanada dlouhodobě nabízejí značné daňové úlevy a zajímavé nabídky  pro Hollywood, řekl Domenic Romano, právní zástupce a vedoucí partner společnosti Romano Law. I v minulosti americká produkce často používala mezinárodní místa jako oblíbená místa pro natáčení.

"Přijeli do Kanady nebo na nějaké místo, které nabízelo lepší daňové podmínky, a rozprostřeli nějaké americké poštovní schránky, pouliční dopravní značky, změnili i registrační značky na autech a voila," řekl Romano.  "Co se nyní děje, je vlastní obsah z těchto regionů."  Studia se již nemaskují. “

Americké publikum obvykle vnímalo cizojazyčné filmy jako mezerový obsah. Jen velmi málo - pokud vůbec nějaké, neanglicky mluvící televizní seriály se staly součástí hlavního zábavního proudu Američanů před „Squid Game“.  Udržování místních herců a scén hodně šetří na výrobních nákladech, řekl Romano.  Výměna nákladných hollywoodských herců za účelem obnovení úspěšných zahraničních pořadů, jak tomu bylo v minulosti, může stát desítky milionů dolarů za show, řekl Romano.

Společnost Disney tento týden uvedla, že plánuje zahájit výrobu 27 nových televizních seriálů a filmů v asijsko -pacifickém regionu pro společnost Disney+ a její asijskou streamovací službu Disney+ Hotstar.  Celkové náklady na výrobu „Squid Game“ totiž činily pouhých 21,4 milionu dolarů, uvedla agentura Bloomberg tento týden. Náklady na „Squid Game“ s americkými předpisy pro obsazení a odbory, které brání dlouhým pracovním dnům, které jsou v Jižní Koreji  naopak povoleny, by pravděpodobně ve finále byly pětkrát až desetkrát vyšší.

Investice do místní mezinárodní produkce také šetří hollywoodským studiím investice do drahého duševního vlastnictví. Epizody show Marvel od Disney+, jako například „WandaVision“ nebo „The Falcon“, stála Disney 25 milionů dolarů za epizodu - více než všech devět epizod „Squid game“ - a to nezahrnuje 4 miliardy dolarů, které Disney zaplatila za vyplacení autorských práv společnosti Marvel. Budoucí  sezóna nadcházející série „Pán prstenů“ společnosti Amazon Prime Video bude podle novozélandského ministra pro hospodářský rozvoj a cestovní ruch stát 465 milionů dolarů.  V roce 2017 Amazon zaplatil pro představu za práva pro Tolkien přibližně 250 milionů dolarů.

Úspěch hry „Squid Game“ může být také přínosem pro tvůrce, kteří se cítili zaseknutí v odvětví, které spoléhalo pouze  na dobré výdělky s filmy se superhrdiny a s restarty starých televizních pořadů. Hledání nových hvězd a nápadů ve světě umožňuje nové cesty růstu, které mohou vzájemně prospívat jak umělcům tak i vedoucím studií.

"Netflix je jedním z prvních globálních streamerů v Jižní Koreji a snaží se získat  svou výhodu oproti konkurenci ve svém obsahu," řekl Romano.  "Je to podobné jako závod ve zbrojení za studené války, jen se teď jedná o závod v obsahu. Kde streamovací společnosti vedou válku  jedna s druhou, aby se jim dříve povedlo nalézt obsah, který se bude streamovat výhradně a pouze u ní. A právě tím by společnost mohla získat nové předplatitele dříve než se konkurence vůbec rozkouká.”

Investoři budou mít ještě  lepší představu o tom, jak úspěšná byla „Squid Game“ 19. října, kdy globální streamovací gigant oznámí zisky ve třetím čtvrtletí.

 

Zdroje: cnbc.com; Unsplash

Podobné články