Autor: Petr Jůn

Visa zavádí poradenství v oblasti kryptoměn ve snaze urychlit jejich masovou adopci

Společnost Visa spouští nové konzultační a poradenské služby, které jejím klientům pomohou orientovat se ve světě kryptoměn.

Společnost Visa spouští nové konzultační a poradenské služby, které jejím klientům pomohou orientovat se ve světě kryptoměn. Zpracovatel plateb ve středu uvedl, že nová součást jeho poradenské a analytické divize, bude nabízet poradenství finančním institucím, maloobchodníkům a dalším firmám. Snahou bude pokrýt veškeré oblasti nového fenoménu, od zavádění kryptografických funkcí až po zkoumání neprodejných tokenů.

Tento krok představuje poslední pokus společnosti Visa o hlubší proniknutí do kryptografického odvětví. Podle Nikoly Plecase, vedoucího evropského kryptografického oddělení Visy, společnost od 1. října 2020 do 30. září 2021 zpracovala transakce v digitálních měnách v hodnotě 3,5 miliardy dolarů. Své kryptoměny mohou uživatelé utrácet u více než 80 milionů obchodníků.

Společnost také vyvíjí produkty zaměřené na stablecoiny - virtuální tokeny vázané na hodnotu státních měn, typicky dolaru - a digitální měny emitované centrálními bankami. "Kryptoměny pro nás představují obrovskou novou vertikálu a příležitost k růstu. A my se budeme i nadále soustředit na další rozvoj tohoto podnikání," řekl Plecas.

Visa doufá, že její poradenství v oblasti kryptografie může pomoci dalšímu rozšíření bitcoinu a dalších digitálních měn. Stejně jako konkurenční společnost Mastercard vidí i tento gigant v oblasti kreditních karet kryptoměny jako klíčovou příležitost k růstu. Hlavní platební sítě totiž čelí v posledních letech zvýšené konkurenci ze strany přílivu nových finančních start-upů. Vznikající nové trendy, jako je například otevřené bankovnictví, mohou ohrozit či narušit obchodní model obou gigantů. Visa je navíc pod tlakem velkých technologických společností. Společnost Amazon minulý měsíc uvedla, že přestane přijímat kreditní karty Visa ve Velké Británii kvůli "vysokým poplatkům" této společnosti. Podobný krok podnikl tento titán v oblasti elektronického obchodu také v Austrálii a Singapuru. Navíc samotné kryptoměny jsou pro Visu velkým konkurentem. Proto je chce už v brzké fázi podchytit a získat tak pro svůj obchodní model obrovskou výhodu.

Zároveň svými aktivitami na poli kryptoměn společnost rozšiřuje povědomí lidí o tomto fenoménu. Studie, kterou společnost Visa zveřejnila ve středu, uvádí, že 94 % lidí má nyní o kryptoměnách určité povědomí, přičemž téměř třetina z nich je použila jako investici nebo prostředek směny. V rámci průzkumu, který byl proveden ve spolupráci s firmou LRW poskytující marketingové služby, bylo dotazováno více než 6 000 lidí po celém světě. Celé odvětví je však stále na začátku a my se tak můžeme těšit co nám přinese budoucnost.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články