Zisky McDonald’s nesplnily očekávání analytiků

McDonald’s ve čtvrtek oznámil čtvrtletní zisky a výnosy, které nesplnily očekávání analytiků, protože vyšší náklady snížily jeho zisky. Je to čtvrtá ztráta zisku společnosti za osm čtvrtletí. Akcie McDonald’s klesly v předtržním obchodování téměř o 2 %.

McDonald’s ve čtvrtek oznámil čtvrtletní zisky a výnosy, které nesplnily očekávání analytiků, protože vyšší náklady měly dopad na jeho zisky. Je to čtvrtá ztráta zisku společnosti za osm čtvrtletí. Akcie McDonald’s klesly v předtržním obchodování téměř o 2 %.

Zde je to, co společnost oznámila za čtvrtletí končící 31. prosince v porovnání s očekáváním Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:

  • Zisk na akcii: 2,23 USD oproti očekávaným 2,34 USD
  • Příjmy: 6,01 miliardy USD oproti očekávaným 6,03 miliardám USD

Burgerový řetězec vykázal za čtvrté čtvrtletí čistý příjem ve výši 1,64 miliardy dolarů, neboli 2,23 dolaru na akcii, oproti 1,38 miliardy nebo 1,84 dolaru na akcii o rok dříve. Bez započtení poplatků souvisejících s prodejem McD Tech Labs společnosti IBM a dalších položek vydělal McDonald’s 2,23 USD na akcii, což je méně než 2,34 USD na akcii očekávané analytiky v průzkumu společnosti Refinitiv.

Provozní náklady a výdaje vzrostly ve čtvrtletí o 14 %. Tyto vyšší náklady zahrnují zvýšení mezd ze strany společnosti McDonald’s a mnoha jejích franšízantů s cílem přilákat a udržet pracovníky na tvrdém trhu práce. Suroviny pro základní menu, jako jsou Big Mac a McNuggets, jsou také stále dražší.

Tržby společnosti vzrostly o 12,3 % oproti předchozímu roku a o 10,8 % za dva roky. Zvýšení cen menu, které bylo zavedeno v boji proti rostoucím nákladům, pomohlo zvýšit příjmy.

Na domácím trhu McDonald’s vzrostly tržby o 7,5 %, čímž překonaly odhady StreetAccount ve výši 6,9 %. Kromě vyšších cen menu společnost zmínila svůj rostoucí věrnostní program a propagační položky menu, jako je McRib.

Výsledky mimo USA

Mimo USA byl výkon McDonald's podobně silný, ačkoli některé trhy zaznamenaly dopad na příjmy kvůli pandemii Covid-19. Její mezinárodní vývojová licencovaná divize, která zahrnuje Japonsko a Latinskou Ameriku, vykázala růst tržeb o 14,2 %, čímž překonala odhady StreetAccount o 9 %. Čína však oznámila pokles tržeb, protože země ve čtvrtletí čelila oživení pandemie Covid-19.

Segment mezinárodních provozovaných trhů společnosti, který zahrnuje Spojené království, Austrálii a Francii, zaznamenal růst tržeb o 16,8 %, těsně nad odhady 16,5 %. Prodeje ve stejných obchodech v Austrálii ve čtvrtletí stagnovaly, protože vládní omezení tížila poptávku.

Zdroje: cnbc.com, unsplash.com

Nejnovější články