Autor: Radka Guzi

Apple přišel o klíčového automobilového inženýra

Michael Schwekutsch, bývalý konstruktér Tesly se zkušenostmi s pohonnými jednotkami, opustil skupinu Apple Special Projects Group a připojil se k startupu Archer s elektrickými aerotaxi.

Michael Schwekutsch, bývalý konstruktér Tesly se zkušenostmi s pohonnými jednotkami, opustil skupinu Apple Special Projects Group a připojil se k startupu Archer s elektrickými aerotaxi jako senior viceprezident pro inženýrství. Zpráva je posledním příkladem fluktuace zaměstnanců v tajném automobilovém projektu společnosti Apple. Bývalý viceprezident speciálních projektů Doug Field odešel v září, aby vedl nové technologické snahy Fordu, což je priorita pro starší automobilku v rámci jejího nového plánu obratu Ford+.

Tato situace může naznačovat, že technologické start-upy útočící na klimatické problémy mohou přilákat nejkvalifikovanější inženýry. Michael Schwekutsch, ředitel inženýrství ve skupině Apple Special Projects Group, která údajně pracuje na samořídících autech, odešel, aby se připojil k startu elektrického aerotaxi Archer jako její hlavní viceprezident pro inženýrství.

Schwekutsch, bývalý viceprezident pro inženýrství v Tesle, vlastní více než 100 patentů souvisejících s designem vozidel a pracoval na prototypech pro systémy Tesla Plaid. Taktéž vedl výrobu elektrických pohonných systémů pro několik modelů vozidel od Tesly, Porsche, BMW a dalších.

Archer

Archer pracuje na elektricky poháněných aerotaxi, které startují a přistávají vertikálně. Stejně jako konkurenti Lilium a Joby Aviation se Archer snaží přepravovat cestující na krátké cesty, vyhýbat se provozu na zemi a hluku a emisím, které vytvářejí tradiční letadla a automobily spalující palivo.

Již byl zkonstruován model známý jako Maker, který unese jednoho pasažéra a pilota, a pracuje na modelu pro čtyři pasažéry. Společnost si klade za cíl provozovat služby městské letecké mobility počínaje Los Angeles, jakmile budou její letadla schválena Federálním úřadem pro letectví pro komerční využití.

Společnost Archer byla založena v roce 2018 a sídlí v Palo Alto v Kalifornii a v září vstoupila na burzu poté, co se sloučila se speciální akviziční společností (SPAC), Atlas Crest Investment Corp.

Firma Archer dříve oznámila, že United Airlines investovala do svého podnikání a zadala objednávku na 1 miliardu dolarů svých plně elektrických letadel s možností nákupu dalších 500 milionů dolarů v průběhu času.

Letectví

Komerční osobní letectví vyprodukovalo v roce 2019 785 milionů tun emisí oxidu uhličitého, jak uvádí výzkum Mezinárodní rady pro čistou dopravu.

Zároveň Mezinárodní asociace leteckých dopravců předpovídá, že počet cestujících v letecké dopravě se příští rok vrátí na více než 85 % úrovně před pandemií a v roce 2023 překročí úroveň před pandemií o 5 %.

Letecká doprava má jednoznačně největší příležitost díky těmto novým inovacím, aby se stala udržitelnější.

Elektrické auto od Applu

Apple nikdy nepřiznal, že pracuje na autě, ale několik zpráv v médiích od roku 2014 sledovalo jeho pokrok, má povolení k testování vozidel bez řidiče v Kalifornii a generální ředitel Tim Cook nepřímo zmínil zájem společnosti.

Bez ohledu na to, hrozba, že technologický titán s velkým kapitálem představí elektrické auto bez řidiče, má automobilové a technologické investory na pozoru.

 

Zdroje:

cnbc.com

freepik.com

Nejnovější články