Hugo Boss chce do „klubu vyvolených“

Hugo Boss vyměnil management a pod vedením nového generálního ředitele chce z německého prodejce módy udělat jednu ze 100 nejlepších světových značek. Zatím se mu to daří.

Hugo Boss vyměnil management a pod vedením nového generálního ředitele chce z německého prodejce módy udělat jednu ze 100 nejlepších světových značek. Zatím se mu to daří.

Německá společnost zvýšila svůj celoroční výhled poté, co její zisky za třetí čtvrtletí opět stouply. Značka známá svými pánskými obleky se roky snažila oživit podnikání, než pandemie Covid-19 přiměla lidi pracovat z domova a nahradit formální oblečení ležérním domácím. Nový generální ředitel firmy Daniel Grieder řekl, že covidová pandemie donutila lidi pracovat z domova a vyměnit obleky za teplákové soupravy.

„Společenské oblečení představovalo v roce 2020 pouze 25 % tržeb, což byl pokles z 35 % v roce 2019,“ uvedl Grieder. Hugo Boss se ale dočkal znovuotevření maloobchodu a využil pozitivního spotřebitelského sentimentu. Firma poté mohla oznámit tržby, které byly ve třetím čtvrtletí nad úrovní tržeb před pandemií. „Hodně z toho bylo způsobeno oživením v Evropě a Americe. Lidé chtěli jít znovu ven a znovu nakupovat," řekl Grieder.

Ve třetím čtvrtletí tak dokázal Hugo Boss zvýšit tržby a zisky dost výrazně. Tržby vzrostly o 42 % na 755 milionů eur oproti čtyřem milionům eur v předchozím roce 2020. Konsolidovaný zisk dosáhl 53 milionů eur.

Akcie Hugo Boss AG (BOSS) se obchodují na německé burze XETRA ve Frankfurtu. Za poslední rok vykázaly stabilní růst od 20 eur do 50 eur za akcii. V říjnu 2021 posuzovalo Hugo Boss 14 burzovních analytiků. Osm expertů doporučilo akcie koupit a šest expertů je doporučilo držet. Analytici stanovili průměrný krátký cíl na 59,59 EUR.

Německá značka známá hlavně svými společenskými obleky byla covidovou pandemií hodně postižena. Nyní se ale zdá, že je s novým vedením na nejlepší cestě k růstu. Generální ředitel, který převzal vedení v červnu, klade větší důraz na rozšiřování online prodeje. Snaží se modernizovat značku a její přitažlivost pro mladší zákazníky tím, že zavádí více ležérní styl a utrácí značné prostředky na marketing s celebritami na sociálních sítích. Nový šéf má ambiciózní cíl – zdvojnásobit do roku 2025 tržby na 4 miliardy eur. Pozitivní nálada na světových trzích s oblečením k tomu zatím přispívá.

Zdroje: boerse-frankfurt.de, group.hugoboss.com, freepik

Nejnovější články