Celostátní restaurace KFC zařadí od pondělí po omezenou dobu do menu rostlinné kuře Beyond Meat. Společnosti rychlého občerstvení nedávno testovaly nebo přidávaly rostlinné produkty, kvůli zvýšené poptávce zákazníků po snížení spotřeby masa.
Společnosti KFC a Beyond Meat tvrdí, že jsou ohledně produktu optimistické, přestože uvedení na trh přichází uprostřed nárůstu omikronové varianty Covid.
Není kuře jako kuře
Uvedení na trh přichází po letech testování řetězce Yum Brands a Beyond Meat s cílem vytvořit náhražku masa, která napodobuje chuť a texturu celého svalového kuřete, jako jsou kuřecí prsa.
Tyto dvě společnosti poprvé testovaly rostlinné kuře v restauraci v Atlantě v srpnu 2019, a svou omezenou zásobu vyprodaly za méně než pět hodin. KFC pak před dvěma lety testovalo nový předmět v Nashvillu, Charlotte, NC a jižní Kalifornii.
Zdravá rozhodnutí pro zdravá předsevzetí
Populární řetězec smažených kuřat počítá s tím, že zákazníci budou dělat zdravější rozhodnutí, aby splnili typická novoroční předsevzetí. „Ve skutečnosti jde o to, kam zákazník směřuje; chtějí jíst více rostlinných bílkovin,“ řekl Kevin Hochman, americký prezident KFC. "Je leden, takže je čas novoročních předsevzetí a touhy udělat něco jiného ve svém jídelníčku."
Stále více Američanů přijímá takzvanou flexitariánskou dietu, ve které spotřebitelé omezují spotřebu masa ze zdravotních a ekologických důvodů. To způsobilo rostoucí popularitu rostlinných náhražek. „Z hlediska dodávek z toho máme opravdu dobrý pocit a je to něco, s čím máme zkušenosti z počátečních zkoušek,“ řekl generální ředitel Beyond Meat Ethan Brown.
Vznik spolupráce v době covidové krize
Partnerství zasáhlo v době celostátní pracovní krize, kdy mnoho restaurací má nedostatek personálu. Aby fungovaly hladce i s menším počtem pracovníků, některé řetězce se zdráhaly přidávat nové položky nebo dokonce zmenšily své nabídky. Nárůst nových případů Covid-19 tyto problémy zhoršuje, protože pracovníci volají nemocní kvůli pozitivním testům nebo vystavení infekci.
Téměř před rokem oznámila společnost Beyond Meat formální partnerství se společností Yum s cílem vyrábět exkluzivní rostlinné náhražky pro Pizza Hut, Taco Bell a KFC. Chipotle Mexican Grill představil v pondělí ve svých restauracích po celé zemi rostlinné chorizo. Zaměřuje se také na zákazníky, kteří se snaží v roce 2022 jíst méně masa.
Čísla a akcie
V rámci přípravy na uvedení na trh v novém roce Beyond Meat v prosinci upoutal veterány z průmyslu z Tyson Foods pro svůj C-suite a přidal Douga Ramseyho jako provozního ředitele a Bernieho Adcocka do nové role hlavního ředitele dodavatelského řetězce.
Ramsey strávil tři desetiletí ve společnosti Tyson, kde dohlížel na její drůbeží podniky a podniky McDonald's. Adcock také strávil 30 let ve společnosti Tyson se zaměřením na provoz a řízení dodavatelského řetězce.
„Pokračujeme v rozšiřování provozního týmu; udělali spoustu práce, aby pomohli týmu připravit se v těchto posledních dnech,“ řekl Brown a dodal, že spojení Yum se připravovalo roky. "Pomohli nám se na to připravit a myslím, že jsme přivedli některé z vrcholných manažerů v oboru."
Společnost Beyond Meat se snaží dostat své akcie zpět do původních kolejí. Za posledních 12 měsíců akcie ztratily polovinu své hodnoty, což stáhlo tržní hodnotu společnosti na 3,9 miliardy dolarů. Akcie v úterý uzavřely se ztrátou 5 % na 61,62 USD a prodejci nakrátko sázející na akcie představují 37,2 % dostupných akcií, podle Factset.
Na druhou stranu akcie Yumu za poslední rok vyšplhaly o 30 %, čímž se jejich tržní hodnota dostala na 40,3 miliardy dolarů. Silná poptávka po smaženém kuře od KFC pomohla zvednout cenu. Tržby řetězce ve stejných obchodech v USA během třetího čtvrtletí vyskočily o 13 % na dvouleté bázi.
Synergie s maloobchodem
Toto partnerství však poskytuje příležitost pro prodej restaurací „Beyond“. Společnost doufá, že přiláká více zákazníků ke svým produktům z obchodu s potravinami, které se na začátku pandemie rychle prodávaly, ale v následujících čtvrtletích zaznamenaly pokles. „Má skvělé synergie s tím, co se snažíme dělat v maloobchodě,“ poznamenal Brown.
Za účelem propagace nové položky menu bude hvězda YouTube Liza Koshy hrát hlavní roli v reklamní kampani na rostlinné kuře, v nejnovějším partnerství mezi řetězci rychlého občerstvení a influencery. KFC se však svým marketingem nezaměří přímo na vegany a vegetariány, protože Beyond Fried Chicken se vyrábí pomocí stejného vybavení jako tradiční smažené kuře KFC.
Zákazníci si mohou koupit KFC Beyond Fried Chicken v 6 nebo 12 kusech, včetně omáčky. Ceny začínají na 6,99 USD bez daně.
Zdroje:
cnbc.com
unsplash.com