2 propadlé růstové akcie, které neprodávám

Foto: Unsplash

2 propadlé růstové akcie, které neprodávám

Je příliš brzy na to, aby investoři do těchto společností házeli ručník do ringu.

Posledních několik měsíců bylo pro mnoho investorů těžkých, protože problémy na celém trhu způsobily pád akcií. Růstové akcie byly obzvláště silně zasaženy kvůli blížícímu se zvýšení úrokových sazeb v USA. Uprostřed všech těchto otřesů je důležité nepodlehnout panickému prodeji.

Dlouhodobí investoři by se měli zbavovat akcií společností, které vlastní, pouze v případě, že se domnívají, že se investiční teze těchto společností změnily. Právě proto se (zatím) neloučím se dvěma svými akciemi, které v poslední době zaostávaly za trhem: Teladoc a Shopify.

Domnívám se, že vyhlídky obou společností zůstávají navzdory nedávným potížím na akciovém trhu zachovány.

1. Teladoc

Telezdravotnictví umožňuje pohodlně přijímat některé druhy lékařské péče - například základní konzultace a doporučení - z pohodlí domova. Díky výhodám, které nabízí, včetně úspory nákladů pro pacienty, telezdraví pravděpodobně zůstane. A jako lídr v tomto odvětví stojí Teladoc za zvážení. Společnost těží z výhody prvního hráče na trhu a silného povědomí o značce, zejména po událostech posledních několika let.

Služby telehealth se staly pro spotřebitele neocenitelnými během vrcholu pandemie, což vedlo k rozmachu podnikání společnosti Teladoc. Společnost také nadále zaznamenává dobré finanční výsledky. V roce 2021 vzrostly tržby společnosti Teladoc o 86 % ve srovnání s velmi rušným rokem 2020 a dosáhly zhruba 2 miliard dolarů. Celkový počet návštěv společnosti v roce 2021 meziročně vyskočil o 38 % na 15,4 milionu.

Jednou z obav společnosti Teladoc je výsledek hospodaření. V roce 2021 dosáhla čisté ztráty 428,8 milionu dolarů, což je o něco lepší výsledek než ztráta 485,1 milionu dolarů vykázaná v předchozím fiskálním roce. Zmenšující se ztráty jsou pro společnost dobrým znamením.

Společnost Teladoc očekává, že se sníží i tempo růstu jejích příjmů. Společnost předpokládá, že v roce 2022 dosáhne obratu mezi 2,55 a 2,65 miliardy dolarů, což představuje meziroční růst mezi 25 a 30 %. Přičemž počet jejích členů poroste o 1 % až 5 % ročně.

Právě ve stávající členské základně vidí společnost tržní příležitost ve výši 75 miliard dolarů. Je to proto, že mnoho služeb, které poskytuje, je nedostatečně rozšířeno. Teladoc nabízí svým klientům mnoho specializací, včetně psychiatrické péče a péče o chronicky nemocné. S růstem těchto nabídek společnost Teladoc očekává, že její příjmy na jednoho člena budou nadále růst.

Ve čtvrtém čtvrtletí činil průměrný příjem na člena v USA 2,49 USD, což je o 52 % více než v předchozím roce. Za zmínku také stojí, že Teladoc nechal některé své kolegy v prachu. Jedním z největších konkurentů společnosti je American Well. Amwell v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši 252,8 milionu dolarů, což je o pouhá 3 % více než v předchozím roce. Celkový počet návštěv společnosti Amwell za rok dosáhl 5,8 milionu, zatímco v předchozím roce to bylo 5,9 milionu.

Vzhledem k příležitostem, které Teladoc nabízí díky své současné členské základně, nemluvě o budoucnosti, kterou má odvětví telehealth, nemám v plánu v dohledné době prodat své akcie této zdravotnické společnosti.

2. Shopify

Také společnost Shopify zažila v pandemii výrazný rozmach. Akcie společnosti však začátkem letošního roku klesly poté, co společnost oznámila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok. Společnost Shopify by mohla i nadále zažívat temné dny po většinu roku, protože investoři si budou zvykat na pomalejší tempo růstu.

V posledních několika letech rostly příjmy společnosti Shopify závratným tempem. Tempo růstu společnosti muselo nakonec zpomalit, ale zůstává působivé. V roce 2021 dosáhl obrat společnosti Shopify 4,6 miliardy dolarů, což představuje 57% meziroční nárůst.

Analytici očekávají, že v příštích pěti letech porostou tržby technologického gigantu v průměru o 38 % ročně. Pro investory s ještě delším časovým horizontem (včetně mě) je Shopify skvělou sázkou.

Společnost Shopify nabízí svým klientům nástroje, které jim umožní stát se v tomto konkurenčním prostředí relevantními. Tento technologický gigant udělal vše pro to, aby se stal komplexním řešením pro všechny potřeby obchodníků, kteří si chtějí otevřít internetové obchody, což je v dnešním světě prakticky nutnost pro podniky všech typů. Proto si Shopify stále získává zákazníky. Rok 2021 zakončila společnost s 2 063 000 obchodníky na své platformě.

Pro srovnání, společnost Shopify měla k 31. prosinci 2017 609 000 obchodníků. Jinými slovy, její zákaznická základna se za poslední čtyři roky více než ztrojnásobila. I přes krátkodobé překážky vypadají celkové vyhlídky společnosti Shopify stále atraktivně, alespoň podle mého názoru. Proto mám v úmyslu držet se společnosti i v těchto nestálých časech.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash

Podobné články