Coca-Cola se vrací. Překonala krizi a začíná opět vydělávat.

Foto: Unsplash

Coca-Cola se vrací. Překonala krizi a začíná opět vydělávat.

Zisky a tržby Coca-Coly za třetí čtvrtletí překonaly odhady analytiků, což přimělo nápojového giganta k opětovnému zvýšení ročního výhledu. Díky slábnoucí nejistotě s covidovou pandemií společnost konečně na trzích posiluje.

Mezinárodní nápojový gigant oznámil výsledky za třetí čtvrtletí, které naznačují, že se Coca-Cola vzpamatovává z propadu, který utrpěla kvůli covidové pandemii. Předseda představenstva a generální ředitel James Quincey řekl, že Coca-Cola vychází z pandemie koronaviru posílená. „Zaznamenáváme oživení prodejů v kavárnách, restauracích, kinech i na stadionech, které byly dlouhou dobou kvůli covidu zavřené,“uvedl.

Společnost vykázala ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 16 % na 10,04 miliardy USD oproti očekávaným 9,75 miliardy USD. Čistý příjem za třetí čtvrtletí vzrostl na 2,5 miliardy dolarů, neboli 57 centů na akcii, ve srovnání s 1,7 miliardami dolarů nebo 40 centy na akcii o rok dříve.

Akcie Coca-Cola Co (KO) se obchodují na americké hlavní burze NYSE za cenu okolo 57 USD za akcii. Cena akcií po oznámení výsledků za třetí čtvrtletí vzrostla o 2,2 %. Analytici z Wall Street vidí v příštích 12 měsících další růst. Průměrný cenový cíl mezi 22 analytiky pokrývajícími Coca-Colu je 62,55 USD, což naznačuje 11,6% nárůst oproti současným úrovním. Akcie přitom v minulosti nedokázaly prolomit úroveň 58 USD.

Šance pro dividendové investory

Společnost Coca-Cola Company je absolutním favoritem dividendových investorů. Nepřetržitě vyplácí a zvyšuje dividendu už 59 let jdoucích po sobě. Síla jejího obchodního modelu ji mimořádná a v důsledku toho je náročné najít jinou spolehlivější společnost pro dividendové investory.

Coca-Cola je největší světová společnost vyrábějící nealkoholické nápoje s prodejem ve více než dvou stovkách zemí. Ovládá největší distribuční systém nealkoholických nápojů na světě, globální síť stáčíren i velkoobchodů. Má čtyři z pěti nejsilnějších světových značek nealkoholických perlivých nápojů: Coca-Cola, Diet Coke, Fanta a Sprite. Prodává i energetické, mléčné a rostlinné nápoje, vodu a čaje. 

Krátkodobé období bude pro Coca-Colu i nadále náročné. Může přijít nová vlna covidových infekcí a zřejmě budou dál růst ceny komodit. Coca-Cola se přitom nebrání další expanzi mimo výrobu tradičních limonád a ochucených perlivých vod. Doslova „na spadnutí“ je dohoda o koupi kontrolního podílu amerického výrobce energetických nápojů pro sportovce BodyArmor za 8 miliard dolarů. Už v roce 2018 přitom vstoupila do prosperujícího trhu s kávou a za 5,1 miliardy dolarů koupila celosvětovou síť kaváren Costa. 

Nápojový gigant uvedl, že se bude spoléhat na větší marketingové výdaje, aby zvýšil poptávku, a také na vyšší ceny, aby se vyhnul případným „následným otřesům“ souvisejícím s pandemií. Možná teď je právě vhodná doba, aby investoři zvážili přidání akcií Coca-Coly do svých portfolií.

Zdroje: cnbc.com, seekingalpha.com, Unsplash

Podobné články