Autor: Petr Jůn

Startup se sportovním oblečením vyprodal speciální kolekci zimních bund spojených s NFT

Společnost ASRV, která se zabývá sportovním oblečením, tento týden uvedla na trh svou vůbec první kolekci NFT’s jako součást nové zimní řady oblečení.

Společnost ASRV, která se zabývá sportovním oblečením, tento týden uvedla na trh svou vůbec první kolekci NFT’s jako součást nové zimní řady oblečení.

Oděvní startup vydal 60 unikátních NFT na OpenSea a obdaroval jimi prvních 60 zákazníků, kteří si koupili její speciální edici zimní bundy, která se prodává za 348 dolarů. Podle společnosti se zboží vyprodalo během několika minut.

Generální ředitel Jay Barton, který byl v roce 2020 zařazen do žebříčku Forbes 30 pod 30, založil společnost v roce 2014. NFT považuje za nástroj, který pomáhá kultivovat angažovanější zákaznickou základnu, a také za způsob, jak se společnost může podílet na vývoji Web3.

"NFT umožňují vašim fanouškům nebo zákazníkům v podstatě sdílet úspěch společnosti," řekl Barton. "Jejich nákupy produktů a nadšení mají nyní legitimní finanční přínos, který lze sledovat v blockchainu, a pomáhají crowdsourcingu úspěchu značky."

Společnost ASRV byla doposud výhradně online prodejcem. V únoru však Barton uvedl, že ASRV otevře svůj první kamenný obchod v Beverly Hills v Kalifornii. Společnost také začala obhlížet pozemky virtuální půdy v metaverzu The Sandbox.

Digitální žetony prodávané tento týden jsou trojrozměrným ztvárněním bundy společnosti ASRV, přičemž každý z nich má jiné barvy a vlastnosti. Některé z exotičtějších stylů zahrnují dračí šupiny, hromosvody, a dokonce jeden navržený jako skafandr NASA.

Podle společnosti ASRV by držitelé NFT mohli v budoucnu získat užitné vlastnosti, jako jsou "slevy, dárkové karty, exkurze a výhody maloobchodní prodejny" - vlastnosti, které mají podpořit zapojení zákazníků a smysl pro komunitu.

Podle Bartona umožňují NFT zákazníkům "mít zájem na propagaci značky nebo produktů, které již mají rádi".

"Pro zákazníka to má obrovskou hodnotu," řekl Barton. "Mohou se cítit více zapojeni, a čím více bude společnost úspěšná, tím větší hodnotu může zákazník získat."

Společnost ASRV, která má na Instagramu více než 1,3 milionu sledujících a na internetových fórech si získala kultovní oblibu, zaznamenala od začátku pandemie rychlý růst. Její dary antibakteriálních masek na začátku pandemie pomohly přitáhnout širší pozornost.

ASRV je jednou z mnoha módních značek, které vstoupily do vznikajícího prostoru Web3. Tento týden podobně ohlásil kolekci NFT kultovní americký maloobchodní řetězec The Gap a v metaverzi si zahráli i globální giganti Nike a Adidas.

Společnost Decentraland nedávno oznámila, že v březnu letošního roku uspořádá svůj první virtuální týden módy, na kterém se budou podílet významné návrhářské značky. Podle kryptografického gigantu Grayscale má metaverze potenciál stát se příležitostí pro roční příjmy ve výši 1 bilionu dolarů.

Zdroj: businessinsider.com, Unsplash

Nejnovější články