Autor: Petr Jůn

Coca-Cola a Constellation Brands se spojily, aby vytvořily alkoholické koktejly pod značkou Fresca

Společnosti Coca-Cola a Constellation Brands, výrobce piva Corona, se spojily, aby vytvořily alkoholické koktejly pod značkou limonády Fresca.

Společnosti Coca-Cola a Constellation Brands, výrobce piva Corona, se spojily, aby vytvořily alkoholické koktejly pod značkou limonády Fresca.

Jedná se o nejnovější partnerství mezi nápojářskými společnostmi, které v honbě za růstem stírají hranice mezi kategoriemi nápojů. Výrobci nealkoholických nápojů diverzifikují svá portfolia, protože spotřeba limonád klesá a na obzoru jsou nové regulované trhy s nápoji, jako jsou například nápoje s obsahem CBD. Konkurent společnosti Coke, společnost PepsiCo, uvede v únoru na trh nápoj Hard Mtn Dew s pivem Boston Beer. Tato nejnovější spolupráce představuje druhý vstup společnosti Coke na trh s alkoholem od 80. let 20. století, a to po nedávném úspěchu uvedení tvrdého selete Topo Chico ve spolupráci s Molson Coors Beverage.

Od svého uvedení na americký trh v roce 1958 prošla Fresca několika změnami a reformulacemi, aby přilákala americké spotřebitele, ale tento krok bude pro značku zatím nejambicióznější. Míchané koktejly Fresca budou na americký trh uvedeny v letošním roce.

"Značka FRESCA společnosti The Coca-Cola Company se těší nejen důvěře spotřebitelů, ale také přímo naplňuje jejich preference v oblasti osvěžení, chuti a pohodlí, což jsou atributy, které se dobře uplatňují i v oblasti alkoholických nápojů a kde můžeme využít naše odborné znalosti," uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Constellation Bill Newlands.

Constellation bude koktejly vyrábět, prodávat a distribuovat prostřednictvím své třístupňové distribuční sítě.

Podle společnosti Coke je Fresca v poslední době prudce populární, což z ní činí nejrychleji rostoucí ochrannou známku limonády v portfoliu nápojového gigantu v USA. A díky své grapefruitové příchuti je již nyní častou volbou jako koktejlová směs.

Kromě toho, že se obě společnosti snaží využít současné poptávky po limonádě Fresca, usilují také o podíl na rostoucí kategorii koktejlů v plechovkách na bázi lihovin. Podle údajů společnosti IWSR Drinks Analysis vzrostla v roce 2020 spotřeba koktejlů v plechovkách v USA o 52,7 % oproti předchozímu roku a tvořila 6,9 % celkového objemu v kategorii alkoholických hotových nápojů. Do portfolia lihovin společnosti Constellation patří vodka Svedka a tequila Casa Noble.

Akcie společnosti Constellation v předobchodní fázi obchodování vzrostly o necelé 1 % poté, co společnost ve čtvrtek ráno zveřejnila své nejnovější výsledky. Její čtvrtletní zisk a tržby překonaly odhady Wall Street. Akcie společnosti Coke se v předobchodní fázi obchodování pohybovaly zhruba na stejné úrovni.

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články