Autor: Adam Spáčil

Společnost Netflix potvrdila další kolo propouštění, protože se nadále potýká se zpomalujícím se růstem a ruší přibližně 300 pozic

Netflix ve čtvrtek provedla další propouštění, protože se nadále potýká se zpomalujícím se růstem.

Netflix ve čtvrtek provedla další propouštění, protože se nadále potýká se zpomalujícím se růstem. Mluvčí Netflixu potvrdil serveru Insider, že bylo zrušeno 300 pracovních míst.

"Dnes jsme bohužel propustili přibližně 300 zaměstnanců," uvedl mluvčí v prohlášení. "Přestože i nadále významně investujeme do podnikání, provedli jsme tyto úpravy, aby naše náklady rostly v souladu s pomalejším růstem příjmů. Jsme jim velmi vděční za vše, co pro Netflix udělali, a usilovně pracujeme na tom, abychom je v tomto obtížném přechodu podpořili."

Časopis Variety, který o propouštění informoval jako první, uvedl, že se propouštění týkalo více oddělení a většina z nich byla v USA.

Nejedná se o první kolo propouštění ve společnosti v tomto roce. V dubnu propustila tucet autorů z nového redakčního webu Tudum a 25 pracovníků marketingu.

Mluvčí Netflixu tehdy uvedl, že v květnu propustil přibližně 150 zaměstnanců na plný úvazek, kteří "většinou pracovali v USA", a to kvůli "zpomalujícímu se růstu příjmů". Kromě toho propustil také 70 pozic ve svém animačním studiu a nejméně 60 v divizi sociálních médií.

Po deseti letech rychlého růstu, kdy dosáhl více než 220 milionů předplatitelů po celém světě, Netflix v dubnu oznámil, že v prvním čtvrtletí ztratil 200 000 předplatitelů. Ve 2. čtvrtletí očekává ztrátu dalších 2 milionů, a to navzdory uvedení nových sezón hitů jako "Stranger Things" a "The Umbrella Academy".

Společnost Netflix částečně obvinila ze ztráty předplatitelů sdílení hesel a uvedla, že podle jejích odhadů využívá službu prostřednictvím sdíleného hesla dalších 100 milionů domácností, z toho 30 milionů v Severní Americe.

V březnu začala společnost testovat novou funkci pro zpeněžení sdílení účtů v regionech Latinské Ameriky. Uživatelé by si mohli za malý příplatek ke svému měsíčnímu předplatnému přidat až dva účty "dalšího člena".

Zdá se, že společnost přehodnocuje své priority i v jiných směrech.

Chystá se zavést možnost podpory reklam, kterou donedávna odmítala. A zvažuje, že by některým filmům - jako je například pokračování filmu "Knives Out" - poskytla delší okna pro uvedení do kin, která by se blížila těm, jež poskytují tradiční studia, uvedla minulý měsíc agentura Bloomberg.

Několikanásobné propouštění v letošním roce je však nejjistější známkou toho, že společnost trpí ekonomickým napětím a že boom streamování pandemie slábne - alespoň pro Netflix.

Konkurenti, kteří do této oblasti vstoupili v posledních letech - jako Disney+, HBO Maxa Paramount+ - zaznamenaly impozantní růst. Netflix v dubnu v dopise akcionářům připustil, že ke zpomalení růstu mohlo přispět spuštění nových streamovacích služeb.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články