Foto: Unsplash

Netflix zvyšuje ceny v USA a Kanadě, akcie prudce rostou

Netflix v pátek zvýšil měsíční ceny za svou streamovací službu v USA a Kanadě.

Měsíční náklady na základní plán vzrostly o 1 $ na 9,99 $, standardní plán vyskočil z 13,99 $ na 15,49 $ a prémiový plán vzrostl z 17,99 $ na 19,99 $, podle webu Netflix.

Wall Street počítala s tím, že Netflix zvýší ceny, protože růst zákazníků slábne.

Netflix zvýšil měsíční ceny za svou streamovací službu v USA a během pátečního obchodování poslal akcie nahoru až o více než 3 %.

Akcie Netflixu

Akcie Netflixu nakonec vzrostly o 1,25 % a v pátek uzavřely na 525,69 USD.

Měsíční náklady na základní plán vzrostly o 1 $ na 9,99 $, standardní plán vyskočil z 13,99 $ na 15,49 $ a prémiový plán vzrostl z 17,99 $ na 19,99 $, podle webu Netflix. Zvýšily se i ceny v Kanadě.

Změnu potvrdil mluvčí Netflixu. „Aktualizujeme naše ceny, abychom mohli i nadále nabízet širokou škálu kvalitních možností zábavy,“ uvedl mluvčí v prohlášení.

Netflix v předchozích letech zvyšoval ceny a je to součástí dlouhodobé strategie společnosti. Netflix dříve zvýšil ceny pro zákazníky v USA v letech 2019 a 2020.

Wall Street počítala s tím, že Netflix zvýší ceny, protože růst zákazníků slábne. Zvýšení cen Netflixu také odráží důvěru společnosti, že její plány jsou zakořeněny v životech jejích zákazníků a že se kvůli zvýšení cen nezruší ani nezavrhnou.

Netflix v pátek uvedl, že zákazníci obdrží e-mail o zvýšení cen 30 dní před tím, než uvidí zvýšení.

Netflix čelí větší konkurenci než kdy jindy, zejména ze strany novějších streamerů, včetně Disney+, HBO Max, Amazon’s Prime Video a Apple TV+. Netflix loni na podzim uvedl, že měl více než 213 milionů předplatitelů po celém světě, což je mnohem více než počet předplatitelů jeho nových konkurentů. V důsledku toho společnost Netflix značně investuje do produkce obsahu pro svou službu a očekává, že v roce 2021 utratí za obsah 17 miliard dolarů.

Netflix příští týden oznámí čtvrtletní zisky.

Netflix stoupá

Netflix v pandemické době zaujal velmi zajímavou pozici a danou situaci proměnil ve svůj úspěch. V rámci pandemie nabízel Netflix své služby zdarma, aby tak přispěl k tomu, aby lidé zůstávali doma a pomohli zabránit šíření covidu. Marketingová taktika okořeněná solidárností se Netflixu více než vyplatila.

Poptávka po netflixu stoupá, stejně tak jeho popularita, a to vše se odráží také v jeho akciích. Také přední analytici z Wall Street považují akcie Netflixu za velmi atraktivní, a to z dlouhodobého hlediska. Nezbývá nic jiného než Netflixu držet palce, ať se mu i nadále daří dál.

 

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Podobné články