Proč akcie Netflix dnes opět klesaly

Foto: Unsplash

Proč akcie Netflix dnes opět klesaly

Akcie streamovací společnosti pokračovaly ve spirále po příšerné zprávě o příjmech z minulého týdne.

Co se stalo

Akcie Netflixu ( NFLX ) dnes pokračovaly v poklesu, protože přední streamovací společnost stále pociťuje důsledky katastrofální zprávy o výsledcích hospodaření z minulého týdne. Aktualizovaná zpráva za první čtvrtletí obsahovala překvapivou ztrátu 200 000 předplatitelů a společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává ztrátu dalších 2 milionů platících členů.

Negativní zprávy v řadě populárních finančních médií o víkendu přispěly k tomu, že akcie dnes klesly.

Co tedy

Články v časopisech Barron's, Bloomberg a The Wall Street Journal popisovaly společnost v chaosu po pádu akcií.

Agentura Bloomberg uvedla, že morálka zaměstnanců je nejnižší za posledních několik let. Společnost se dlouho těšila v Hollywoodu a na Wall Street image neprůstřelné firmy, ale zdá se, že se to po zprávě o výsledcích rozpadlo. Zaměstnanci jsou také sklíčeni poté, co viděli, jak se vypařily akciové opce, jejichž hodnota se u některých pohybovala v řádu statisíců dolarů.

Zdá se, že vedení se nyní snaží upravit svou strategii, plánuje omezit náklady na obsah a zaměřit se na kvalitu místo kvantity. Zdá se, že na tento krok se čeká dlouho, protože se očekává, že rozpočet Netflixu na obsah se bude pohybovat kolem 18 miliard dolarů, což je mnohem více než u kteréhokoli z jeho konkurentů. Vzhledem k rostoucí konkurenci musí být společnost ve svých výdajích uvážlivější.

Co teď

Akcie Netflixu nyní od zveřejnění zprávy o výsledcích ztratily přibližně 40 % a od svého maxima v listopadu loňského roku klesly zhruba o 70 %. Přestože společnost potřebuje provést některé změny, bylo by chybou si myslet, že Netflix je nefunkční společnost.

Spoluředitel Reed Hastings se ukázal jako vizionář v oblasti video zábavy a 220 milionů předplatitelů společnosti jí dává výhodu před debutanty v oblasti streamování. Společnost má ještě spoustu možností, jak zlepšit své výsledky, včetně spuštění reklamní vrstvy, ale svědomitější přístup k nákladům na obsah je pravděpodobně nejlepší první krok, který může udělat.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash

Podobné články