Takto vypadá reklama za 15,6 miliard korun

Foto: Unsplash

Takto vypadá reklama za 15,6 miliard korun

Legendární aréna Staples Center v Los Angeles mění své jméno. Domov basketbalových klubů Lakers a Clippers, či hokejových Kings ponese od Štědrého dne název podle kryptoměnové burzy se sídlem v Singapuru. Společnost Crypto.com totiž položila na stůl nabídku, která se neodmítá.

Aréna, do které se vměstná až 20 000 diváků, byla postavena v říjnu roku 1999. Od té doby nesla název podle americké maloobchodní společnosti s kancelářskými potřebami, která držela práva na pojmenování arény na základě dvacetileté smlouvy.

Název Staples Center se tak vryl do podvědomí nejen fanouškům místních sportovních klubů, ale i široké veřejnosti. Kromě sportovních zápasů se zde konaly významné koncerty, předávání cen Grammy a jiné důležité kulturní akce, včetně těch vzpomínkových na zpěváka Michaela Jacksona či basketbalovou legendu Kobeho Bryanta.

Nyní obdržela společnost AEG, která halu vlastní, nabídku související s právem pojmenování arény na příštích dvacet let od společnosti Crypto.com. Ta činí v celkové hodnotě asi 700 milionů dolarů (v přepočtu 15,6 miliard korun), čímž se stala historicky nejlukrativnější dohodou o právech na pojmenování.

Crypto.com těží zejména z neustále rostoucího zájmu o kryptoměny, které dosahují svých nejvyšších hodnot v historii a je o nich slyšet. Společnost vznikla v roce 2016 a na marketing se rozhodla vydávat nemalé sumy. Od minulého roku můžou její logo vídat diváci Formule 1, UFC, či Serie A.

Ihned po oznámení tohoto kroku se token společnosti s názvem Crypto.com Coin (CRO) vydal prozkoumat dosud neprobádané úrovně své ceny. Celkově zaznamenal nárůst o více než 30%,

Své obavy o budoucnost společnosti vyjádřil i Jakub Vejmola alias Kicom provozující YouTube kanál s názvem Bitcoinovej kanál. Konkrétně řekl: „Pamatuju si, jak končil bull market v roce 2017. To byly taky různé spolupráce a navazování partnerství a některé ty platformy dneska již neexistují, protože ekonomicky nepřežili následný propad.“

Ke změně se vyjádřil i trenér basketbalistů Lakers Frank Vogel. Ten „chápe, že budou fanoušci zklamaní, ale tak už to na světě chodí. Tohle je byznys, ve kterém podnikáme.“

Své k tomu dodal i Russell Westbrook, basketbalista domácích Lakers. „Bez ohledu na název je to pořád budova, kde se stalo tolik skvělých věcí, a to je to nejdůležitější a na nic jiného nemůžete myslet.“ Naopak v negativním podtextu mluvil Paul George: „Je to trochu jako zbavit se historie tím, že se to tu jmenuje jinak“.

Tak či tak si fanoušci budou muset zvyknout na nový název Crypto.com Arena. Reklama společnosti tak už nebude pouze na známé pražské křižovatce U Bulhara, ale nově také na známé multifunkční hale ve druhé největší metropoli Spojených států.

Zdroje: espn.com, Bitcoinovej Kanál, Unsplash

Podobné články