Obrázek: pixabay.com

Walt Disney a Lindblad Expeditions jsou vynikající způsoby, jak mohou investoři na tento trend vsadit a zároveň se vyhnout některým rizikům spojeným s jinými společnostmi v tomto odvětví.

Pojďme prozkoumat, jak by tyto akcie mohly potenciálně zdvojnásobit vaše peníze.

1. Walt Disney

S cenou k zisku s násobkem 159 jsou akcie Disneyho drahé, ve srovnání s tržním průměrem 40. Zábavní gigant však nabízí bezkonkurenční růstovou příležitost, neboť jeho obchod se zábavními parky se zotavuje a jeho streamovací platforma pohání dlouhodobou expanzi.

Disneyho parky, zážitky a produkty byly před pandemií doslova dojnou krávou. Podniky v roce 2019 dosáhly výnosů 26,2 miliardy dolarů a provozních příjmů 6,8 miliardy dolarů. Krize ji však tvrdě zasáhla a příjmy segmentu klesly ve fiskálním prvním čtvrtletí o 53 % na 3,6 miliardy dolarů. Není jasné, kdy se Disneyho cestovní ruch vrátí na předchozí úroveň. Zavedení vakcín proti koronaviru však pomůže urychlit zotavení.

Vlajková loď společnosti Disneyland park v Kalifornii se znovu otevře s omezenou kapacitou 30. dubna. A generální ředitel Bob Chapek očekává, že výletní trasy obnoví provoz do podzimu.

Ale na rozdíl od soupeřů Six Flags nebo Cedar Fair, Disney se při generování růstu nespoléhá výhradně na své zábavní parky. Také podnikání společnosti v oblasti streamingu by mohlo brzy vytvořit obrovskou hodnotu pro investory. K březnu platforma nahlásila více než 100 milionů odběratelů svých různých streamovacích služeb. A do roku 2024 by se podle firemních pokynů mohla celosvětově chlubit až 260 miliony. Abychom projekci uvedli do souvislostí, Netflix vykázal do konce roku 2020 zhruba 204 milionů předplatitelů a v tomto období vytvořil čistý příjem ve výši 2,8 miliardy dolarů.

2. Lindblad Expeditions

Lindblad je cestovní společnost, která se zaměřuje na expedice do exotických míst po celém světě. Vedení pozastavilo provoz na velkou část roku 2020, aby zabránilo šíření COVID-19. Zdá se však, že výletní linka se díky diferencovanému obchodnímu modelu a zaměření na bohatší klienty odrazí ode dna lépe než kdy předtím.

Na rozdíl od tradičních výletních společností, jako je Carnival Cruise Lines nebo Royal Caribbean, které se zaměřují na masový trh, Lindblad se zaměřuje na movité spotřebitele, kteří jsou ochotni zaplatit více za prémiové zkušenosti. Destinace zahrnují Antarktidu a Galapágy prostřednictvím flotily expedičních lodí, říčních člunů a plachetnic.

Strategie společnosti ji umožňuje vydělat přední čistý výnos (příjmy minus provozní výdaje děleno dostupnými dny plavby) ve výši 1130 dolarů oproti 160 dolarům v Carnivalu a 196 dolarům v Royal Caribbean.

Vedení zrušilo všechny plavby do konce května 2021, ale generální ředitel Sven Lindblad doufá, že obnoví provoz v červnu se zaměřením na Aljašku, Galapágy a Island. Lindblad vidí silnou „zadržovanou poptávku“ po expedičních cestách a očekává, že rezervace se zrychlí s tím, jak budou vakcíny dostupnější. Na 18,45 dolaru za akcii se akcie obchodují na 66násobku EPS 2019 ve výši 0,28 dolaru, což naznačuje, že trh očekává silné oživení.

Odražení ode dna

Zotavení Walt Disney a Lindblad Expeditions závisí na úspěšném zavedení vakcín proti koronaviru a ukončení pandemie. Budoucnost sice není nikdy jistá, ale obě společnosti mají výhody, které by jim mohly pomoci odrazit se ode dna rychleji než jejich konkurenti. Disney se může pochlubit rychle rostoucím streamováním, zatímco Lindbladův špičkový obchodní model jej odlišuje od masových konkurentů.

Zdroj: https://www.fool.com/, https://pixabay.com/

Podobné články