Amazon se stal třetí největší společností v oblasti digitální reklamy za Googlem a Facebookem a v roce 2021 dosáhne příjmů z reklamy ve výši 31 miliard dolarů. Její příjmy z reklamy si ve druhém čtvrtletí připsaly 18% nárůst, což je výjimka z jinak neutěšeného obrazu online reklamy.
Pod vedením nového generálního ředitele Andyho Jassyho Amazon otřásá svým reklamním byznysem, aby přilákal dolary z televizní reklamy. Hledá také nové možnosti pro reklamu - včetně umístění ve svých fyzických obchodech Whole Foods. Jeho růst přiměl také společnosti Walmart, Instacart, Walgreens a další maloobchodníky k vybudování vlastních maloobchodních mediálních platforem.
Přinášíme vám nejnovější informace o krocích společnosti Amazon v oblasti rozšiřování reklamního byznysu a o rostoucí konkurenci.
Amazonův reklamní byznys je velký a roste
Reklama tvoří jen nepatrný zlomek podnikání společnosti Amazon, ale je to jedna z nejrychleji rostoucích oblastí společnosti - ve čtvrtém čtvrtletí, kdy poprvé vyčlenila svůj reklamní byznys, vzrostla o 32 %. Technologický gigant nadále ukrajuje z rozpočtů inzerentů na vyhledávání, které většinou směřují do Googlu. Zintenzivňuje také prodej audio a video nahrávek.
Amazon buduje místní reklamní byznys v rámci svého nejnovějšího pokusu narušit dominantní postavení Googlu a Facebooku v oblasti reklamy
Amazon v roce 2022 utratí za sportovní obsah odhadem 1,1 miliardy dolarů. Odborníci rozebírají, jak sport pohání zbytek jeho podnikání a kam by mohl směřovat dál.
Kdo řídí reklamní byznys společnosti Amazon
Amazon vytvořil tým výkonných pracovníků, kteří budou inzerenty oslovovat, včetně lidí jako Alan Moss a Colleen Aubrey; a také agenturních a značkových odborníků, kteří pracují přímo s marketéry.
Alan Moss stojí v čele snahy společnosti Amazon ukrást reklamní dolary Facebooku a Googlu. Zasvěcení představili jeho návod, jak získat kus trhu s televizní reklamou v hodnotě 70 miliard dolarů.
Soutěž Amazonu o reklamní dolary
Další velcí maloobchodníci a doručovatelské společnosti včetně Walmartu, Albertsons a Instacartu se snaží vybudovat vlastní reklamní byznys a najímají si k tomu špičkové talenty.
Walmart je "tak daleko" a Kroger je "o třídu výš": Tohle je pro nás nejzajímavější, protože jsme se rozhodli, že se budeme snažit, aby se nám to podařilo, Walmart a Instacart bojují o reklamní dolary - tady je přesná informace o tom, kolik si účtují za reklamu
Jak se inzerenti orientují na Amazonu
Marketéři si stěžují, že se na Amazonu špatně orientuje a jeho struktura dala vzniknout chalupářskému průmyslu specializovaných firem. Amazon zavedl nákupní nástroje, posílil svou přítomnost na oborových akcích a najal velké agenturní talenty, aby se přitulil k inzerentům.
Jsem inzerentem na Amazonu: "Amazon se snaží přesvědčit inzerenty, že umí víc než jen řídit nákupy. Tady se dozvíte, jak jsem využil svůj reklamní rozpočet, abych v roce 2021 vytáhl z prodeje 100 milionů dolarů.
Amazon najímá reklamní talenty
Amazon obsazuje reklamní pozice, ale jeho náročné výběrové řízení a odlišná kultura mohou outsiderům ztěžovat proniknutí do společnosti.
Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com